BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Anda Pengunjung Ke...

Ahlan Wasahlan

SELAMAT DATANG KE LAMAN SECEBISKATA

Khamis, 6 Januari 2011

Susahnye Merancang Percutian!

selamat pagi malaysia!
Ni bukan mengeluh tau tapi just luahan perasaan. Aku dari last week lagi dah ditugaskan (~memag aku yang offer diri) untuk mencari accomodation and transport and everything untuk family trip to Langkawi Kedah tahun ni.

akhirnya dapat jugak book apartment dekat langkawi tu. punyala bengang aku when aku nak book je full,full,full! akhirnya dapat dekat sri lagenda. haha aku tengah praktis typing pakai lapan jari ni, lembapnya...sabar jela.

Lega bila da dapat apartment. Tadi macam ada ura-ura nak cancel family trip g langkawi sebab semua tempat penuh. Almaklumlah mak rancang nak pergi time tahun baru cina,peak season kn? Idea nak ke langkawi pun secara tak sengaja time tengah masak. Misi memujuk ayah berjaya tapi bila time nak book hotel chalet apartment segalanya da penuh.

Aku suggest satu 1 star hotel ni pada my sis, peh direct dia reject. Aku da bengang time tu ,yela semua full. Terjumpa motel tu yang itupun ada cuma 2 room yang still avaiable. yang lain da penuh kecuali yang ribu2 satu malam. kalau aku gatal nak book yang tu, for sure aku tak dapat nak borong coklat.haha tak rela i!

Last2 my sis hantar msg cakap dy jumpa apartment satu.sri lagenda.alhamdulillah jumpa gak tmpat tidur. ada gak aku dapat suggestion bawak khemah. hehe praktikal tak? boleh cari mana2 yang suka kan?

oh ya, sebenarnya aku tak kisah tidur kat motel tu? tahu kenapa tak? sebab bawah motel tu je dah ada kedai coklat! haha syok tu... tapi tula dah reject awal2.

feri pun da setel.tinggal lagi nak book van pulak, yelah family trip kali ni walaupun ramai mak cik yang refused xmau pergi(aku kecik ati taw~aku organise) tapi pak cik aku yang sorang tu tetap bersemangat nak pergi!haha..i like.

Oh ya! aku nak suruh pak cik bawak kamera dia yang ala-ala cameraman punya kamera tu. Aku nak jadi cameragirl dekat langkawi nanti. Hopefully pak cik bagi pakai, anyway aku kan dah dewasa?Hehehe...

Oh lagi satu! Semalam time mak and aku tengah makan dengan geng2 mak, ada beberapa orang kawan mak suggest aku g belajar driving! Hahaha mak kata malam tadi mungkin lepas balik Langakawi baru mak daftarkan aku agaknya. Gitulah gamaknya. Tapi semalam MOHE wat announcement intake IPT 2011/2012 bulan September ni. Mak kata alamatnya aku memang lama duk kat rumah pastu aku cakap kat mak, matriks kuar awal.

Malam tadi, tengah2 malam aku dapat mesej dari sorang kawan aku~ dia cakap maybe result keluar 13 Mac ni. Tiba-tiba aku rasa macam cepat pulak! Hexx..

Sekarang aku kena update dengan paper sebab tak lama lagi permohonan on9 untuk IPT Fasa 2 akan di bukak tak lama lagi. Sejuk dah tangan and kaki aku.

So sekarang aku perlukan rest~ GO FOR LANGKAWI!!!

Tiada ulasan: